MoSCoW – תכירו את MoSCoW ואני לא מתכוון על העיר מוסקבה אלא על מודל MoSCoW. אני משאיל את המודל הזה שייך לעולם עיצוב מוצר (product design) ואני מיישם אותו גם בעולם הצרכנות. ולמעשה הוא יכול לעזור לנו בקבלת החלטות בענייני צרכנות.
MoSCoW זה ראשי תיבות של:
- Must have – חייב
- Should have – כדאי
- Could have – יכול.
- Won't have – לא צריך.
לפני שאני רוכש מוצר, בין אם זה מוצר בסופר או אפילו קורס אני אעצור רגע ואשאל את עצמי לאיזו קטגוריה המוצר הזה נכנס.
יכול להיות שאני ממש חייב את זה, אבל אם אנשום ואחשוב כמה שניות אגיע למסקנה שאולי בעצם לא. ואולי אותו מוצר מסוים סובל דיחוי או אפילו לא הכרחי לחיינו כלל.
מדובר במחשבה פשוטה אבל היא מביאה אותי לצרכנות נבונה ולחיסכון של כסף.
היופי במודל הזה שהוא דינמי מאדם לאדם ותלוי באג'נדה של כל אחד ואחת. כי כל בן אדם רואה דברים אחרת.
ובאופן אישי המודל הזה עוזר לי לעשות סדר וגם לקבל החלטות בצורה מושכלת יותר. בכך שאני מברר לעצמי מהו הצורך האמיתי שלי. ואני מאמין שקבלת החלטות ממקום שקול וצלול הופכת את ההחלטה לאיכותית ומדויקת יותר.